fbpx Skip to content

Moderne og æstetisk website giver effektiv eksponering af Modtryks litteratur

Hvordan får man et let og harmonisk website, når backend er fyldt med tungt indhold, der belaster navigationen?

ActVisual har hjulpet Modtryk med at forny og redesigne deres hjemmeside, og her kan du læse, hvordan samarbejdsforløbet har været.
line

Modtryk er et veletableret forlag fra 1972, med en gammel websiteløsning, der fik en tiltrængt ansigtsløftning.

Modtryk kæmpede med at finde et bureau, der rent faktisk forstod, hvad det er, de arbejder med, og at deres website grundet de mange udgivelser med dertilhørende forfattere og pressefotos, er en tung omgang i backend med mange lister, der skal tale sammen på kryds og tværs.

Derfor var det et stærkt ønske for Modtryk at få skabt et dynamisk, let og logisk katalog over deres mange titler, uden at det blev uoverkommeligt for besøgende at navigere i.

Marie Hastrup Sørensen

"Jeg er rigtig glad for, at ActVisual insisterede på at lytte. Det har været rart med en samarbejdspartner, som var villig til at sætte sig helt ind i, hvordan vi arbejder og med hvad. De var dygtige til at skabe et grafisk univers, som hurtigt harmonerede med vores ønsker. Og som eksternt bureau, har de en stor forståelse for, hvilken retning vi gerne vil i"

Marie Hastrup Sørensen, presse- og kommunikationsansvarlig hos Modtryk
line

Fremtidssikring er godt for business

Modtryk henvender sig til forhandlere og personer, som deler deres entusiasme for litteratur. Derfor ville Modtryk gerne forbedre deres digitale kontaktflader, så besøgende nemt kan finde alle detaljer om titlerne og de forskellige udgaver samt forfatterne. 

Modtryk website mobilvisning

Websitet skulle leve op til alle moderne standarder: responsivt på alle enheder, SEO-optimeret, nemt at redigere m.m. Derfor stod hele den eksisterende hjemmeside overfor en komplet ændring, og en kærlig hånd. Dette resulterede i, at indhold og logo var det eneste, der blev bibeholdt.

Forandring er uundgåelig, og derfor er det vigtigt også at have tænkt på, at man har bygget en hjemmeside, der kan overleve og udvikle sig sammen med resten af forretningen.

Modtryk viste interesse i et website, de selv kunne tage styringen på, og har således fået et modulbaseret website, hvor de med få komponenter selv kan opbygge de sider, de har brug for og indsætte de sektioner og funktioner der kræves. Modtryk kan fx iklæde forsiden et helt farvetema rettet mod eksempelvis en ny udgivelse. Hertil har ActVisual forberedt kursus, produceret videomateriale og en overskuelig manual, så det er meget let at tilrette uden bureauets involvering. Telefonen vil dog naturligvis fortsat være åben for sparring og support. 

“At få alle vores lister til at køre hurtigt og mest effektivt i backend, samtidig med at vi viser, det vi skal, og selvfølgelig medtænker brugervenlighed – den opgave synes vi, at ActVisual har løst rigtig fint. Og så har de netop bygget et site, som vi kan bygge videre på. Det viser en forståelse for, at verden jo flytter sig hele tiden, og så nytter det ikke noget at have et statisk site, som skal laves helt om, hver gang der kommer et nyt medie eller en ny måde at gøre tingene på”, siger Marie Hastrup Sørensen, presse- og kommunikationsansvarlig hos Modtryk.

Med et design i skandinavisk stil kan udgivelserne nu præsenteres på et moderne, hurtigt og meget overskueligt website. Der er kælet for både typografien og detaljerne, uden at stjæle fokus fra det, det hele handler om, nemlig litteraturen. 

line
Modtryk website workshop

Et kærligt puf

Med et kærligt puf og en smule vedholdenhed er det muligt at rykke kunder i en retning, de ikke først havde forestillet sig, men hvor de kan trives og overraskes positivt. Netop dette var tilfældet med Modtryk: 

“Vi skulle selv tegne, hvordan vi kunne forestille os, at en løsning så ud, og jeg tror godt, vi kunne have haft en tendens til at takke nej til den del, men ActVisual var vedholdende og sagde, at det skulle vi. Og det har hjulpet os senere hen at få visualiseret på den måde, for så har vi kunnet være nogenlunde enige om, hvad det er vi taler om, både visuelt og indholdsmæssigt,” fortæller Marie.

line

Kundedialog er guld værd

Det er vigtigt lige at træde et skridt tilbage og lytte godt efter, inden man begynder at rydde op i menuen og flytte rundt på en hjemmesides funktioner. Når kunden fortæller om virksomhed og visioner, får man som bureau muligheden for at lave netop det produkt, som understøtter den strategi, de processer og de behov som kunden har. Derfor stablede ActVisual en workshop på benene.

“Jeg er rigtig glad for, at ActVisual insisterede på at lytte. Det har været rart med en samarbejdspartner, som var villig til at sætte sig helt ind i, hvordan vi arbejder og med hvad. De var dygtige til at skabe et grafisk univers, som hurtigt harmonerede med vores ønsker. Og som eksternt bureau, har de en stor forståelse for, hvilken retning vi gerne vil i” forklarer Marie.  

Modtryk website mockup
line

Kontinuerlig samarbejdspartner

En del af det der gjorde projektet til en succes, understreger Marie, er det fortsatte samarbejde de har med ActVisual:

“De er søde og rare mennesker at arbejde sammen med, som tager telefonen når man ringer, og hjælper når der er problemer. Er der noget som ikke fungerer, bliver det løst hurtigt, og man bliver taget seriøst med sine henvendelser – så kan man jo ikke ønske sig en bedre samarbejdspartner”.

ActVisual har bygget et site, som vi kan bygge videre på. Det viser en forståelse for, at verden jo flytter sig hele tiden, og så nytter det ikke noget at have et statisk site, som skal laves helt om, hver gang der kommer et nyt medie eller en ny måde at gøre tingene på

Marie Hastrup Sørensen, presse- og kommunikationsansvarlig hos Modtryk

Book et uforpligtende møde med Christian

Få 20 minutters sparring med digital designer og partner Christian Brandt.

For de læselystne

Endnu en case:
Website og turnéapp for Danmarks største koncertarrangør - ActVisual

Website og turnéapp for Danmarks største koncertarrangør

Ny hjemmeside gør det intuitivt og indbydende for mange forskellige brugergrupper at afvikle arrangementer af stor volumen sammen. Læs hvordan vi, ved hjælp af user story mapping, fik et nøje kendskab til brugernes behov
Et blogindlæg af relevans:
Designsystem til softwareprojektet - få overblik og undgå spildtid- ActVisual

Undgå misforståelser og spildtid med et designsystem til dit softwareprojekt

Det er let at miste overblikket under en udviklingsproces, og projektet kan hurtigt falde i tempo grundet mængden af repetition. Læs her, hvordan et enkelt system kan danne rammerne for et softwaredesign, som alle involverede parter kan læne sig op ad
Christian Brandt, ActVisual
Book et uforpligtende møde med Christian.